Thursday 5 January 2012

سناریوی مظلوم نمایی برای خانم معصومه علینژاد قمی مجددا کلید خورد!


شوربختانه این بار اول نیست که مصاحبه های خانم معصومه قمی جنجال به پا میکند و در گذشته از خانواده زنده یاد ندا آقا سلطان گرفته که صراحتا خواستار این شده بودند که ایشان "دست از سرشان بر دارد" و یا اظهارات ایشان در "دفاع از اصلاحات" همیشه واکنش ها و انتقادات بسیاری را در پی داشته است. اما آنچه که جالب است اینکه همیشه ایشان بجای پاسخگویی به انتقادات بجا در مورد نقض اصول خبرنگاری، با اشاره به برخی توهین ها که متاسفانه همیشه در مورد تمام شخصیت های ایرانی رواج دارد، با مظلوم نمایی از پاسخگویی به انتقادات و یا تصحیح عملکردشان سر باز میزنند!


صرف نظر کردن از موج انتقادات بجا و بزرگ نمایی برخی توهین هایی که به سرکار خانم معصومه قمی شد که البته درصد بسیار پایینی از نظرات را شامل میشود و(مشخص نیست که از طرف سلطنت طلبین تمامیت خواه بوده، منتقدان همیشگی خانم قمی و یا از ارتش سایبری سپاه) در هر صورت، این انحراف خبری متاسفانه تلاش در به حاشیه بردن پاسخ های هوشیارانه جناب پهلوی و نکات کلیدی همچون تلاش برای تشکیل شورای ملی و محاکمه خامنه ای است.

ضمن اینکه نگارنده توهین ها را محکوم میکند اما خانم قمی اخلاق روزنامه نگاری و اصل بی طرفی را یقینا نقض کردند که بسیار قابل انتقاد است. ایشان به عنوان یک خبرنگار حزبی اساسا در نقض اخلاق خبرنگاری قدم بر میدارند و جا دارد تا ایشان مروری بر انتقادات بجا و عملکرد شان تابحال داشته باشند تا در آینده از وقوع جنجال در واکنش به عملکرد سوال برانگیز ایشان پیشگیری شود. همچنین امید است که کنشگران به محتویات ارزشمند این مصاحبه توجه لازم و بیشتری را مبذول دارند.

No comments:

Post a Comment