Thursday 20 June 2013

به یاد جانباختگان شنبه خونین (۳۰ خرداد) شمعی بیفروزیم هر چند فراموش نمیکنیم و هرگز نخواهیم بخشید!




چهارمین سالگرد شنبه خونین فرا رسید و قاتلان جوانان ایرانی همچنان آزادانه جولان میدهند! ۳۰ خرداد فرا رسید و بیش از ۶۰ گل از بهترین فرزندان ایران در این روز پرپر شدند اما عدالت هرگز اجرا نشد. ۴ سال پیش یک روز قبل از شنبه خونین، خامنه ای علنا تهدید کرده بود هر کس به خیابان بیاید خونشان به پای خودشان است! ندا و اشکان و بهزاد ها با اصابت مستقیم گلوله دژخیمان ضد ایرانی به سر و قلبشان جان دادند تا ۴ سال بعد گروهی فراموشکار به پای صندوق های رای انتصابات همان قاتلان بروند و از سرمستی در خیابان ها رقصیده و فریاد زنند که "رای" جوانان در خون غلتیده را پس گرفته اند، جوانانی همچون ندا که هرگز رای نداده بودند! کشتار ۳۰ خرداد جنایتی آنچنان گسترده و سیستماتیک بود که مصداق جنایت علیه بشریت است هر چند که عاملین و آمرین آن همچنان در سایه دفاع از تمامیت نظام جنایت پیشه ج.ا از مصونیت برخوردارند!

ندا ۲۶ سال داشت وقتی قلبش را دژخیمان جمهوری اسلامی نشانه گرفتند و او تنها یک ماه از من بزرگتر بود و او براستی مصداق یکی از جوانان نسل سوخته ایران بود. منی که هرگز در انتصابات حکومت شرکت نمیکردم به خونخواهی او و بسیاری دیگر بلند شدم و تا امروز عهدی را که بستم، نشکستم هر چند که قلبم شکست وقتی مشارکت گروهی از شهروندان ایرانی خواه آگاهانه و خواه از روی ناآگاهی و یا به هر دلیلی در انتصابات حکومت را نظاره گر بودم و خوشحالم که حداقل ندا ها در جمع ما نبودند تا شاهد فقدان حافظه تاریخی ما باشند!

ندا جان و ندا های ایران هر چند شما جاودانه شدید اما من نوعی از نسلی سوخته که پدران و مادرانش در بهمن ۵۷ آتشی بر خرمن میهن زد که تا امروز به این مصیبت گرفتاریم، هرگز شنبه خونین را فراموش نمیکنم و هرگز عاملین و آمرین این جنایت هولناک را نخواهم بخشید!

No comments:

Post a Comment